Ny bil idag!


Efter några timmars skön sömn vaknade jag full av energi. Småpysslade, fixade pappersjobb och åkte och handlade. Det sistnämnda är bland de tristaste jag vet. Som belöning köpte jag en wienerpekan, fet och söt och säkert en miljon kalorier. Det gick inte lång stund innan min kropp mådde pyton och ropade efter Samarin. Blubb, blubb blurr hum um ..

Vid middagsdax åkte jag hemåt, ja det är till min barndomsgård. Där var det varmt och soligt som alltid. Allra först åkte jag till kyrkogården och var beredd på att mötas av lidande blomster trots våra ansträngningar att plantera tåliga och blomningsvilliga sorter. Det var otroligt skönt att konstatera att det var riktigt fint för en gångs skull.

Det bästa med dagen är i alla fall att jag har köpt en "ny" bil! Det är en blänkande mörkblå Mazda som är tio år nyare än min nuvarande. Jag är jättenöjd även fast jag inte provkört den, men jag litar på säljaren. Han är ytterst trovärdig! På torsdagkväll är den i mina händer. Till helgen ska jag lägga ut min gamla på Blocket.

Nu ska jag gå ut med soptunnan till vägen. Natti natti alla mina vänner!