En riktigt bra dag



Kan inte annat säga än att det varit en toppendag. Sov som vanligt alldeles för länge. Åkte sedan och handlade både vin, alvedon och lite mat. Sedan piffade jag till mig så gott det går nuförtiden och åkte iväg till en marknad där min kompis sålde egentillverkade smycken. Solen sken och jag njöt av att glida fram i min nya bil. Passade också på att åka till Trollön och hälsa på bekanta som har ett naturupplevelseföretag. Där i viken var det myggfritt, gott fika och soft musik från två nyckelharpamusiker.

I kväll har jag fått rå om lilla söta Evelina. Vi började med att åka till kinarestaurangen och äta våra favoriter. Sedan åkte vi hem och har haft givande diskussioner om allt från livets allvar till plastikoperationer. Jag tänkte tillbaka på den tid då jag var runt 15 år. På den tiden var allt för smått och nu är det inte så längre.
Det finns åtminstone en fördel med bröstförstoringarna och det är att det numera finns jättesnygga, ja till och med sexiga behåar för jättetuttar. Det fanns det inte förr. De som hade stora behag fick köpa gammeltantsbysthållare i laxrosa. Samma färg som löständer och fiskbullar i kräftsås hade förr i tiden. Jag har aldrig gillat fiskbullar.