Farmor i gästsängen



Det ser ut som att jag får sova i gästsängen i natt modell hopvikbar, låg  och med 5 cm tjock madrass. Det är den enda sängen som är ledig just nu om jag inte räknar mjukisdjuren som blev kvar när barnbarnet rullade över i min säng.
Jag hade planerat att de små juvelerna skulle sova på varsin sida om min säng, men så klart kände storasyster att min säng var skönare. Viksängen verkar vek så jag är tveksam till att den håller min tyngd.

Hela eftermiddagen har vi lekt, ritat sagor och haft jätteroligt. När de hade somnat bakade jag en riktigt onyttig efterrättspaj att bjuda på när mina kompisar kommer hit i morgon. Jag har förberett en del annat också men måste komplettera lite i morgon. Barnen lär vakna tidigt så det blir ingen sovmorgon för min del.

Nej, nu måste jag göra natt om jag ska hinna få några sovtimmar.