Livsglädje


Lena A. Linderholm


Jag gillar verkligen Lena Linderholms naiva färgsprakande målningar. Det finns så mycket kärlek till livet i allihop. Just bilden här ovanför "Livsglädje" får mig att tänka på lyckan som finns i de små tingen runt omkring, men också på alla kärlekarna i mitt liv. Barnbarnen har självklar jättestor plats i mitt hjärta. De två yngsta sov hos mig i natt och de två äldsta har varit och ätit räkmackor hos mig idag. Jag blir varm i ♥ av lycka bara av att tänka på dom.

I natt puffade en trött liten femåring försiktigt på mig och viskade:
- Farmor, det låter högt!
Hon la sin lilla hand i min och jag intog magläge och hoppades att det skulle hjälpa mot ojudet.

På sistone har jag vid flera tillfällen råkat slå på radion eller teven när det pratats om mindfulness. Alltså att lära sig vara närvarande i nuet. Det förflutna är förbi och framtiden har ännu inte inträffat. Så klokt och insiktsfullt. Hur som helst verkar mindfulness vara något för mig. Alldeles för mycket av min tid åt till att oroa mig för sånt som står utanför min kontroll. Resten av tiden längtar jag ..... och det är tack och lov en skön känsla.

Kärleken är
människans största glädje
och hennes livs största sorg.
Den är livet.