Äntligen laglig



Helgen har varit helt ok både väder- och upplevelsemässigt. Just nu är jag dock helslut med värk i nacke och huvud efter en ansträngade bilfärd.

Idag bestämde jag att nu får det vara nog med oro för att x ska träffa på farbror polisen med sin trimmade vespa så jag ringde på en gammal moppe som jag hittade på Blocket. Jag, x och x kompis åkte iväg mot något som vi inte hade en aning om. Det var l å n g t och svårt att hitta till den lilla byn Merasjärvi. Moppeägaren fick till sist komma och möta upp. Vissa sträckor längs torneälven var sagolikt vackra med rosa mjölkört längs vägkanten och blånande berg som fond på finska sidan.
Moppen var gammal och välanvänd men gick helt ok. Jag köpte ett ställ till moppen också. Tyvärr var den lilla byvägen väldigt gropig så kicken stötte i och gjorde några repor på lacken under nummerplåten på min nya bil. Snyft!
Det blev sen middag bestående av grillkorvar på Shell i Övertorneå.
Vi fick i alla fall hem eländet och jag tror att x är ganska nöjd och jag ska aldrig mer hålla på med moppetransporter. Aldrig mer! Tack och lov kom jag ihåg att använda öronproppar för att överleva grabbarnas musiksmak och volym.

Igårkväll var jag till hembyn och hälsade på mina tre bröder. Passande nog kom fagerstakusinerna Curt och Per-Åke förbi. Det var jättekul att träffa dom. Hemskt vad åren rusar på. Nyss var vi barn.

Det är jättevarmt i mitt hus just nu. Vi har en liten söt ekorre som söker sig till människor och man vågar inte ha öppna dörrar och fönster längre. Igår när jag låg och rensade en rosenbuske satt den helt nära och mumsade på en svamp.