Lördag

Huset är städat och redo för julen. Bara mat, granen och några julklappar som fattas. Känner mig nöjd och glad men otroligt trött.
Mr x har varit på LAN hos en kompis och jag har haft besök. Lagade god mat. Mögelostfyllda kycklingbröst kryddade med flingsalt med rosmarin samt svartpeppar. Naturligtvis i gräddig skysås. Därtill gjorde jag rotgrönsaker och klyftpotatis.

I morse fick jag höra något väldigt roligt, nämligen att det är väldigt väldigt svårt att tro att jag är så gammal som min faktiska biologiska ålder. Jag hoppas att det avsåg både kropp och själ. Sånt är ljuv musik i en nära 60-årig tants öron som varje morgon ser hur de vita hårstråna roffar åt sig allt större ytor. Fast jag känner mig verkligen inte som en tant. Mycket långt därifrån. Fast så är det väl för alla. Insidan skrumpnar inte som utsidan. Jag är svårtämjd och trivs med att vara det också. Att göra det jag drömmer om även om det är lite småtokigt. De senaste årens "tokerier" har både gett mig och ger fortfarande mycket glädje. Mitt liv hade varit fattigt utan dom upplevelserna.

I natt låg jag och tänkte på hur livet kan förändras från fullständig katastrof till glädje och lycka. Att må så gott att man gläds över de små tingen i tillvaron. De senaste åren har jag haft lyckan att omges av sympatiska människor och det är jag så tacksam för. Goda vänner är ovärderliga. ♥
 
I morgon vänder det 13.05 ..... alltså ljuset börjar komma tillbaka. Skönt!
Nu ska jag gå en trappa upp och se om jag hittar något sebart på teven. Natti natti mina vänner!