En myshelg

Sitter här vid datorn och summerar helgen. Doftljusdoft och en cd med kära favoriter av glad frikyrklig karaktär fyller huset. Min lille kisse kom precis och parkerade sig bakom min rygg. Igår tog jag sats och gjorde mig redo för kloklippning men i sista sekunden drog han in sina långa vassa så nu får det bli en annan dag. Jag är så rädd att jag av misstag klipper för mycket.

Åter till summeringen. De senaste årens förtvivlan och möda har haft guldkanter som gjort att jag orkat vidare. För guldkanterna står mina kära vänner. Ibland funderar jag på om jag verkligen förtjänar all generositet jag får ta del av. Mitt dilemma är jag själv inte är så generös som jag skulle önska.
I helgen har jag haft besök och mått så gott. God middag och jättetrevligt på alla sätt och vis. Livet känns väldigt gott för tillfället. Vi fiskar har lite svårt att bestämma oss och jag dras med beslutsvåndor, men nu ska jag banne mig köra på så det ryker. Det får bära eller brista. LIvet rullar på så fort och det gäller att ta för sig medan tid är.

Mr x är glad och nöjd för nu har han fått en ny dator som funkar till alla spel. I kväll ska jag skjutsa tillbaka honom men på tisdag kommer han tillbaka och då är det för gott. Skönt! Hoppas nu bara att allt ska fungera framöver.

Fortsättning några timmar senare:
Nu är jag hemma igen efter att ha skjutsat mr x. Jag gillar inte att köra på mörka skogsvägar sent på kvällen. Har precis ätit en rostad macka med god räk- och svampröra. MUMS! Nu väntar dusch och sköna sängen. Snark!