Ryggproblems

Typiskt att ryggen ska krångla då det absolut inte passar sig. Tog mig till jobbet och därefter till mataffären, men jag ser ut som att jag har gjort på mig. Tack och lov att de flesta julklapparna är klara och maten till lilla "julafton" här hemma på onsdag finns redan i kylen. Det är bara att simma lungt.

Imorgon har vi julbord på jobbet. Det ska bli gott och trevligt. Det ska bli spännande med julklappsleken vi ska ha.
Här hemma kommer det bara att bli matfavoriterna eftersom vi blir så få som äter här under julen och dessutom är både jag och mr x ganska kräsna.

Inte ett enda luciatåg har jag sett än mindre hört i år. Det känns trist. Får titta på bilderna och minnas mina egna lucior. Jag missade mina små barnbarn som hade lucia på dagis idag. Hade ett möte samtidigt som jag inte kunde flytta.

Har köpt en ny julskiva med Peter Jöback. Vacker musik, men lite för sorgsen, tycker jag. Måste nog skaffa en med lite mer fart som ger rätta julstämning.

På fredagkväll kommer min egen tomte, men han flyger vidare till sina tomtenissar redan nästa dag och kommer tillbaka igen till nyår.

Julgranen lyser fortfarande med sin frånvaro. Om bara ryggen är lite bättre i morgon så tar jag sågen och beger mig ut i skydd av mörkret. Annars kanske min lucia här till höger kan hjälpa till när hon kommer hem till mormor. Hon hittar till och med julgranar på rot mitt i en stad. För några år sedan grät hon när hon såg min nyinköpta plastgran. Sedan gick hon ut -24°C och högg en riktig julgran till mig.