Klart!

Så här blev min julgran. En liten tummetott bara. Den får duga, fast jag misstänker att Evve inte blir riktigt nöjd!!! Kan väl inte direkt påstå att det är den snyggaste gran vi haft. Fast vi har haft värre. Det var ett år för länge sedan då min fd fick en överbliven sned och ledsen gran från kommunförrådet.
Om man koncentrerar sig på att se de fina små partierna i årets gran så är det inte så illa. Årets tema är fågelträd. Inga röda kulor, inget glitter, inga julgransljus. Bara en pärlslinga, guldistappar och mina kära fåglar. Ja så klart finns de fyra småtomtarna där också som alltid.
Katten verkade väldigt konfunderad när han tassade runt våran gran.

Nu är allt förberett så gott det går. Köpte de sista klapparna idag. Fast det blir en otäckt liten julklappshög i år. Trist och ändå har jag som vanligt spenderat alldeles för mycket på julklappar. Varje år säger jag samma sak: I år blir det nerdragning på julklappsfronten! Ännu har det inte blivit så.

Nu ska jag gå och duscha så jag är fräsch när småtomtarna börjar krypa upp ur vråna.