En lång lista

Det är likadant varje vecka när fredag äntligen kommer. Den sista luften pyser ur mig och lederna stelnar. Planerar att göra så mycket men hinner bara med en bråkdel. I helgen ska jag göra julköttbullar, Janssons och förhoppningsvis något bakverk med saffran och åtminstone en sort av mammas småkakor. Om jag hinner skulle det vara gott med lite hembakt matbröd. Nä, det där var för överambitiöst. Det vet jag redan för i morgonbitti styr jag mot Happis för att handla julklappar. Lär vara mycket folk och det avskyr jag.

Idag har det firats Lucia, men jag har inte sett till en enda trots att jag jobbar på ett ställe där det har varit luciaträning i flera veckor. På tisdag ska vi ha julfest på jobbet. Då får vi kommunjulklappen. Chefens personliga rim till var och en av oss är det roligaste förutom all god julmat som han har beställt. Nytt för i år är att vi ska ha en julklappslek som lär ta sin tid. Måste komma ihåg att köpa tre julklappar á 30 kronor till leken. Det lär vara en lek där girigheten visar sig även hos de mest givmilda.

Det faller blöt snö från himlen och jag har varit och laddat bensindunken till snöslungan. Får ta det i morgonbitti innan jag åker mot Happis. Om det nu inte är blötsnö för då stockar den igen hela tiden.

Min arbetskompis och vän Lillemor har erbjudit sig att vara tomte när barnbarnen kommer hit. Det blir toppen!

Idag har jag kollat upp vad det skulle kosta att spendera nyårshelgen i Jukkasjärvi. Det blir svindyrt och är inget för min börs. Ska se om det finns alternativ som är billigare. En hundspannsfärd kostar 2450 kronor per person för 90 minuter!!!
Av priserna att döma är det väl mest penningstinna utländska gäster som har råd.

Nä, nu ska jag gå och packa upp matvarorna som jag har glömt i bilen.