Nolia hela dagen

Är nyss hemkommen från Noliamässan. Fötterna värker efter att ha stått och gjort reklam för Civilförsvarsförbundet hela dagen. Det är kul att se folk men himmel så trött man blir. Vi har informerat om allt från Hitta Vilse till Säkrare seniorer. Bara så ni vet så är det ungefär 84.000 äldre som får vård varje år för skador i samband med fallolyckor och av de som dör i bränder har 75% ett inte fungerande brandlarm. Under mässdagarna tar vi också hand om barn som kommit bort från sina föräldrar, men idag var det lugnt på den fronten.


Har pratat med många trevliga gubbar idag. Egentligen borde jag ha slagit två flugor i en smäll och haft en liten blinkande singelskylt på blusen.
Jag gick en sväng i ett av mässtälten utan att köpa något. Sedan vände jag tillbaka och köpte massage av en ung vacker man som målmedvetet och med hårda nypor tog hand om varenda förstelnad muskel nacke, axlar och rygg. Skööönt. Kostade bara 100 kronor. Har du några sjukdomar? frågade han innan massagen. Nej, jag är kärnfrisk. svarade jag. Jag befarade att han inte skulle våga ta i mig om jag sa att jag har det och det och det och det.
Innan vi åkte hem blev det en påse sameglödkakor för en hundring. Det var allt som handlades idag.

John Blund slösade med sömnpulvret natten som var så jag orkade inte läsa vidare i min bok. Men i gårnattens blogg glömde jag skriva en sak som definitivt inte gäller mig men det stod på pärmens framsida. Det borde vara lag på att alla blivande föräldrar läste den här boken. /Hallandsposten.

John Blund, den rackaren, är tidig i kväll. Natti natti!