Kyligt

 
Kung Bore är nära nu, väldigt nära, om jag ska lita på känslan i min kropp. Morgonen är vacker med en uppgående sol, klarblå himmel och frostglittrande vita gräsmattor. Morgonsolen avslöjar dock att mina nyputsade fönster ser ut allt annat än nyputsade efter förra veckans regn och blåst.
Klockan är snart nio på förmiddagen och utetermometern visar ännu två kallgrader brrrr. Har klätt mig varmt och planerar att starta gräsklipparen en sista gång innan den får byta plats med snöslungan. Har kvar att klippa runt växthuset fast egentligen är det inte nöjdvändigt och inte heller enligt expertisens råd att klippa gräset kort på hösten men det är betydligt lättare att kratta om våren om gräset är kort. Dessutom ser det ut lite mer välvårdat med välklippt gräsmatta. 
Under arbetets gång och förresten under hela min vakna tid lyssnar jag på ljudböcker. Just nu är jag på bok tjugofem i serien Sagan om isfolket. Det är en njutning att lyssna på dessa böcker och praktiskt att lyssna via mobilen.