Lugn måndag

Idag är det också fint väder men kanske ett litet stråk av höst i luften. Det är också perfekt torkväder för tvätt så jag har passat på att tömma tvättkorgarna. Grannarna har lyst med sin frånvaro så här har varit väldans lugnt och stilla. 
Blev så glad i morse när jag som vanligt passade på att sniffa på hansarosens stora cerisrosa blommor och till min stora glädje och förvåning kände rosdoften tydligt och förföriskt ljuvlig. Dofter och lukter har varit helt blankt sedan nära två år men nu väcktes hoppet om att åtminstone få tillbaka delar av luktsinnet. 
När jag hade betalat mina räkningar insåg jag att även september blir en månad av att leva på nagelbitning. Visserligen trist men samtidigt har jag så mycket annat i form av familj och goda vänner plus att jag nog är en jordnära och ganska positiv person som inte behöver ständig shoppinglyckoinput för att vara lycklig.