Tillbakablick på 2013

Kan konstatera att året som gått har varit superbra på alla sätt och vis. Det som är viktigast i mitt liv har utvecklats i rätt riktning och det är jag allra gladast för. Njuter av att äga min tid och att alla min nära och kära har det bra. Året både började och slutade som singel och lär så förbli om det inte sker ett herrans under. 
 
Numera avges inga nyårslöften som handlar om att träna eller att avstå från något. Däremot råkade jag i början av året få syn på en pilatesboll till reapris på Rusta och slog genast till. Pumpade raskt upp den och kollade gymställningsinstruktionerna noga. Började med att med fart krocka huvudet mot strukturväven som tackade med ett mönsteravtryck i min panna. Ja katterna hade rätt som var skeptiska för bollen har mest varit i vägen. Under hösten har jag försökt sälja bollen på loppis utan framgång.
 
Våren var den i särklass finaste på många många år. Solens strålar fick snön att glittra som diamantbeströdd och till och med jag som aldrig annars sitter och solar blev brun om händer och nästipp.
Många naturliga fyspass med spade och snöslunga ute i friska luften blev det också. För att skona min grannes oroliga nerver då jag skulle skotta taket gjorde jag det i mörkret istället. 
  
 
På försommaren åkte dottern, två barnbarn och jag iväg till Barcelona och njöt av medelhavet, mat och upplevelser tillsammans. 
  
 
Hips vips var det full sommar här hemma.
I växthuset mognade tomater och gurka och rabatterna blomstrade.
  
 
Resan till huvudstaden med vännerna var en sommarens höjder även om allsången blev en blöt men rackarns rolig upplevelse. 
  
 
Sommarbröllop var en annan höjdare då systerdottern gifte sig.
 
Hösten kom sent och blev ovanligt lång och skön. Dottern och jag öppnade garageloppis här hemma och blev av med en del från våra gömmor. Rika blev vi inte men kul att ha projekt och att träffa nya människor.
 
 
När hösten övergick i vinter förvandlades min oanvända övervåning till syatlejé och lagom till jul saluförde vi våra alster här hemma i garaget, på marknad och på nätet. Vi har haft så roligt och knappt gett oss tid för fikapauser.
 
Den 6:e november fick jag äntligen en ny höftled på Piteå sjukhus. Operationen och återhämtningen har gått rekordsnabbt. Underbart att vara värkfri. En månad senare var det dags för vinterresan till huvudstaden med vännerna. Den här gången blev det Golden Hits, The Abba museum, stora hundmässan i Älvsjö och naturligtvis skansens julmarknad. Mycket god mat och ädel dryck. Jätteroligt!
 
Hips vips var det jul igen och alla mina nära och kära kom hit till mig inklusive superproffsiga tomtar. Är så nöjd och glad över att jag fick ha hela min brokiga skara samlade tillsammans. 
 
      
    
    
 
Summa summarum har det varit ett sjuhelsikes roligt och bra år! Är så innerligt nöjd och tacksam för allt fint som året har innehållit i både gemenskap och upplevelser.