Gubben Höst lurar bakom knuten

Det har blivit många shoppingresor den senaste tiden och fler är på gång fast jag har hållit ganska hårt i plånboken och bara unnat mig det nödvändigaste. Idag har jag tvingat på mig flera par supertajta stretchjeans och värre är att få av sig dom då bensluten är minimala. Svetten lackade och jag nådde knappt ner till foten för att dra av mig eländet så det blev inget köp idag. Däremot inhandlades material på Myrorna till dotterns och mitt vinterprojekt. Ska bli kul att väcka skapargenerna som jag borde ha fått i arv från föräldrarna och lyckas inte det får dottern delegera tydliga uppgifter.
 
Hemma igen har materialen tvättats, för säkerhets skull två gånger. Katterna har luftats och jag har mumsat på ljumma solmogna tomater. Märkligt nog mognar min jordgubbar först nu och är därför är de inte speciellt söta, bara vackert röda.  Det har varit en ljuvlig sensommardag även idag trots väderleksprognosernas olyckskorpar. Att hösten knackar på märks på gräsmattan som är gulprickig av björklöv som sakta dalar i en jämn ström. Gråter även om det är vackert med höstfärgerna.