Snö ......

I morse vaknade jag tidigt till ett riktigt skitväder. Fönsterrutorna på sydsidan var delvis igenmurade av snö och ytterdörren gick knappt att öppna för all drivsnö. Efter några koppar kaffe tog mig ut och till och med tyckte att det var skönt med lite snöskottarmotion. Snöfallet har nu upphört men himlen är oroväckande grå så jag gissar att det kommer mera, kommer mera, kommer mera i all oändlighet. Längtar infernaliskt mycket efter sol, takdropp och fågelkvitter.

Skrivarkursen i Haparanda är nu klar och en enda sammankomst återstår i Kalix. Det har varit riktigt roligt att träffa skrivsugna gelikar. Alla sympatiska och trevliga. I går kväll hade jag bland annat inbjudit en förläggare som trycker böcker till ett överkomligt pris. Lycka! Nu jäklar ska jag trycka det jag har skrivit genom åren och sedan lär jag bli ovän med några runt omkring mig. Hemska tanke! Så blir det förhoppningsvis inte, men jag vet att det finns personer som har svårt att konfronteras med sina tillkortakommanden, lathet, ointresse eller kanske är det ren och skär egoism. Tyvärr har jag tidvis omgetts av personer som gått med näsan i vädret okänsliga för det som pågått runt omkring i familjesfären. Fullständigt empatihandikappade stackare som vettskrämda flyr när det osar problem. Stackare! Det går också miste om tider när lyckan ler från sin bästa sida.