Final

Fyra dagar kvar till semestern! Som jag längtar. Typiskt är också att när det äntligen är nedräkning blir man sjuk. Åtminstone när det gäller mig. Dagen har varit pest med sjuklig trötthet, huvudvärk, ont i nacken och magen och lite feber. Storkoket som var inplanerat för att fylla lunchmatlådor till två hungriga barnbarn som sommarjobbar gick om intet. Istället blev det Billys panpizza och Guldfiskens marinerade lax. Nu i kväll efter ett antal Ipren känns det lite bättre så jag hoppas att eländet är på väg bort.
Har inte ens orkat vara på den dagliga utevistelsen med min kisse så han verkar lite moloken stackarn. Samvetet gnager, kanske ändå att vi går ut och njuter av honungsspireans underbara doft och Tornedalsrosens rosa små rosor som också doftar ljuvligt.
Nä, nu får jag skärpa mig och sluta tycka synd om mig själv.
Ut är vad som gäller.