Åskovädersmorgon

Vaknade vid niosnåret av en rejäl smäll och trodde först att något hände inne i huset, men efter bara några sekunder hörde jag mullret och blixtar lyste upp sovrummet. Det var mörkt ute och regnade kopiöst mycket. Aldrig har jag varit med om att det blivit så mörk en tidig sommarmorgon. Åskan vandrade vidare och regnet likaså, men luftfuktigheten har varit ovanligt hög hela dagen. Solen kom och termometern visade på +25º.


På eftermiddagen var jag och fikade på Lyktan med en vän. Där var proppfullt med folk och det är trevligt med mötesplatser för ung och gammal. Vi hamnade vid ett utebord där det satt pratsamt folk med rötter i Gammelgården. Det visade sig att de hade minnen av min faster som bodde där men som gick bort när jag var i femårsåldern. Jag har tydliga minnen av henne som en väldigt snäll människa och det var också det här parets bild. Inte nog med det så visade det sig att min fd svåger är el/teve/datahustomte i deras hem. Ett givande och trevligt möte.