Kallmåndag

Brr så blåsigt och kallt det har varit idag. Promenerade några hundra meter till jobbet från Fordonsprogrammet där unge herrn har servat min bil och det krävdes minsann både mössa och vantar för att hålla värmen.

Dagen har väl inte bjudit på några större överraskningar utan varit mer av transportkaraktär till morgondagen då lönen äntligen trillar in på kontot.  Det ska bli kul .. så länge det nu varar..... i värsta fall bara till dess att jag registrerat alla räkningar.

Det kom en kallelse till ögonläkaren i Sunderbyn och en ännu värre en tid hos tandläkaren. Idag ringde jag Sunderbyn för att avboka ögonläkartiden men sköterskan övertalade mig att komma eftersom det tydligen hade blivit lite diabetsförändringar i ögonbotten. Tandläkaren ska jag definitift avboka för den kostnaden klarar inte min budget i nuläget. Men om jag känner mitt öde så lär det hända saker inom kort. En tand går av eller också blir det en krater med knivskarpa kanter efter en lossnad plomb så att jag måste gå akut och betala ännu mer.

I kväll har jag haft unge herrn med kompis som bärhjälp till en teater som ska ha föreställningar för förskolebarn i morgon och övermorgon. Det kostade mig två cigarettpaket. Hemskt och ohälsosamt.

Nu ska jag koka ägg och sedan göra mackor på finskt rågbröd med massor av kaviar . MUMS!