Föräldramöte

I kväll har jag varit på föräldramöte. Har säkert varit på minst 50 föräldramöten i mitt vuxenliv. Kan inte minnas att ett enda varit givande. Kvällens föräldramöte var dock givande på så sätt att vi gick över till Fordonsprogrammet där min juvel går och det var ju spännande att se och höra hur de jobbar där. Lärarna var trevliga och kaffet gott. Men rektorerna glömde berätta för oss föräldrar om narkotikaproblemet på skolan. De nämnde i förbigående om att det finns handlingsplaner och polisen som också var där informerade att de flesta brotten sker i centrum av samhället. Inte ett ord om skolan från det hållet heller. Jag har alltid hatat skolan och inte har det hatet minskat med åren. Tvärtom.

Nu sitter jag här nyduschad med svidande ögon och om några minuter är det släckt och tyst i huset. Nu mot sängen!