Körförbud

Läste i någons blogg om brist på självdiciplin och en kommentar om att det nog är genetiskt.
Idag är jag arg på mig själv och och latheten att inte uppbåda så pass mycket självdiciplin att jag fixat bilbesiktningstid inom föreskriven tid. Det jag befarat och bara skjutit framför mig blev uppenbart idag.
Jag har körförbud sedan första december
.
Bara ren tur att jag inte blivit stoppad av polisen, i synnerhet när jag fungerar som körhandledare för unge herrn i huset. Vilken dålig förebild jag är. Helskotta.
Den första lediga tiden är i Happis den 5 januari. Den är nu bokad så det är bara att sitta här och rulla tummarna till dess. Jag skulle inte vara så arg på mig själv om det var första gången det hände, men så är det tyvärr inte. Normalt är jag nog mer diciplinerad än vad som är hälsosamt, men jag säger som mina barns far ofta sa "Även solen har sina fläckar".

Huset är städat, redo för nyårsfirande i det lilla formatet. Dagens middag är i ugnen och bordet är dukat med levande ljus. Det blir en slags tacogratäng. Hoppas att den faller ungdomarna i smaken. Måste tänka ut något smarrigt för morgondagen.  Just nu när jag inte kommer iväg någonstans är jag både godis- och rantsugen. Får väl dregla över receptböckerna istället.
Hur som helst är jag lycklig över att vara ledig och få pyssla och mysa i mitt eget hem.