Afton

Har varit med Lillemor till Haparanda/Torneå idag och både hunnit med nya köpcentret i Torneå, Ikea, Candyworld, Frasses, Rusta och Ica Maxi. Det är kul att se vad som finns, men idag handlade jag bara några småsaker. Hyllan jag hade tänkt köpa på Ikea var för lång för våra bilar så den får vänta till på söndag då jag ska åka dit med brorsan som har släp.

I kväll blev det övningskörning för mr x mot kyrkogården där min mamma och pappa, fastrar och farbröder samt farmor och farfar vilar. Det blåste infernaliskt kallt när vi gick runt och tände ljusen. Brorsan kom till kyrkogården strax efter oss och då hade ett ljus slocknat så han tände det igen. Hoppas de brinner hela helgen. Det är så fridfullt och vackert med alla små fladdrande ljuslågor i mörkret.

Min tand värker av och till. Ringde i morse till tandläkaren för att kolla på vilken ort det är helgjour ifall pencillinet inte får inflammationen att ge sig.

Jag är frusen och skulle helst av allt vlja gå och lägga mig och lyssna på cd-boken jag köpte i dag. Det är en kriminalroman som heter Fly för livet av Helena von Zweigbergk.
Lär vara bra. Först måste jag invänt mr x som är hos en kompis.

Jag hoppas att helgen blir fin. I morgon ska jag städa i ordning i bodan och garaget. Det behövs verkligen. Snöslungan ska stå närmast dörren. Snart är det dags.
Måste också plocka fram vantar och luvor.