Min måndag

Idag kom yngsta barnbarnet och klippte gräsmattan hos mig. Snabbt hade han klippt de dryga tusen kvadratmetrarna och då var han inte ens svettig. I morgon ska jag bara lyxa mig med att trimma kanter och sedan lär tomten hålla sig fin i ungefär en vecka.
 
 
I kväll var syrran och jag och rekognoserade på några hjortronmyrar. Tyvärr var det väldigt glest mellan karten på våra plockställen så det lär bli till att försöka få tag på köpeshjortron av någon plockare som har bättre ställen. Vi var på tre olika myrar och såg totalt kanske tio hjortronkart. Normala år brukar vi plocka flera hinkar var på de här myrarna men så blir det alltså inte detta år.
 
Efter skogsbilvägskörningen ser min bil ut som att jag kört rally i ett grustag så i morgon blir det biltvätt. 
Allt dåligt har något gott med sig och i kväll var det doften av skvattram och pors. Jag gnuggad in doften i händerna och snosade in doften hela vägen hem. Naturen var också väldigt vacker och vi stötte inte heller på några björnar så allt är frid och fröjd.