Uppehåll

 
 
Idag har jag varit på födelsedagskalas tillsammans med kompisgänget. Alltid kul med prat och skratt plus en alltid lika uppskattad present till var och en av oss när det är dags att fylla år. Vi bjuder varandra på en trerätters måltid på valfri restaurang där enda villkoret är att vi är i varandras sällskap. Det kanske tycks som lite trist men jag lovar att det uppskattas när man har ätit gott och notan läggs på bordet. Visst är det kul att få presentpaket innehållande kristallvaser men samtidigt har vi som kommit en bit upp i åldern redan överfyllda glasskåp. Upplevelser är att föredra!
 
Vaknade till snöuppehåll och det har fortsatt till skrivande stund vilket känns skönt, bilen däremot liknar mest en isig igloo. Som jag skrivit otaliga gånger står renoveringsprojekten på rad. Beslutsångest är bara förnamnet på det jag lider av. Ska jag börja med sängborden och sänggaveln? Ska jag börja med garderoberna i hallen? Ska jag börja med alla dörrposter och dörrar? Ska jag börja med garderobsdörrarna i sovrummet? Ska jag börja med dörrarna i tvättstugan? Ska jag börja med väggar och golv i förrådet? Ska jag börja med tak och väggar i stora rummet på övervåningen???????
Det känns i alla fall skönt att jag tagit beslut om att en målarfirma får fixa vardagsrum, sovrum och så småningom badrummet. Några måsten och beslut mindre för min del.
 
De senaste dagarna har jag mest våndast över det som rör tapeter. Ska jag satsa på helvitt och omönstrat eller ska jag fläska till med en tjusig fondvägg i sovrummet. Enorma livsavgörande beslut. Blir så arg på mig själv som inte vågar välja med risk att det blir fel. Jag är ingen blåälskande människa men just den här blåfärgen är helt okey. Tror att jag skulle må gott av lite ljuva blomster på kvällskvisten. Eller är det kanske bättre med helvitt och istället köpa en stor och färggrann tavla att hänga ovanför sänggaveln. Det är en brottningsmatch utan dess like som sker i mitt inre.