Tapetfunderingar

Denna gråtrista dag har varit fylld av allehanda aktiviteter. Började med ett infomöte för gode män och förvaltare. Därefter ringde jag en målerifirma för offert på takmålning och tapetsering. Efter ett besök hos mina huvudmän svängde jag förbi färgaffären för att kolla på tapeter. Hittade en enkel ljusgrå tapet med smala och krokiga vita ränder som jag kan tänka mig i vardagsrummet. Det fanns jättesnygga mönstrade tapeter men jag föredrar det enkla och stilrena. Har hellre färg och mönster i textilier som är lätta att byta ut. Sovrummet skulle jag kunna tänka mig en mönstrad vägg eller också blir det enfärgat gråvitt även där och istället skaffar jag en vacker tavla som blickfång. Jag vill förändra men attans så svårt det är att kliva ur gamla spår. Mitt vardagsrum är svårmöblerat och inte blev det lättare när jag råkade skaffa en lite väl stor teve. 
 
  
 
I kväll hämtade jag några barnböcker och en vacker kopp som jag köpt på en säljsida. Kände mig stressad, okoncentrerad och svettig men fattade inte förrän jag var på väg till bilen att blodsockret dippade rejält. Tack och lov för druvsockerförpackningen i handväskan.