Äntligen bestämt mig

 
Stormen viner runt husknuten och snödrevet har bildat driva mot ytterdörren. Måttligt mysigt. Har passat på att röja i sock- och underklädeslådorna vilket var välbehövligt. Dessutom fick jag panik med att beställa de nya tapeterna till sovrum och vardagsrum. Redan på tisdag kommer målaren för att måla tak och tapetsera. Det blir helvita tapeter förutom en fototapet som liksom inramar säng och sängbord. Vågat men samtidigt kul att välja något helt nytt. Nu ska rummen tömmas och golvlister plus sängmöblerna ska målas vita. Vita modet i all ära men jag kommer att komplettera med textilier i färg. Mest gammalt som finns i gömmorna men kanske även något nytt. 
Nu ska jag gå och inventera färgförrådet så att jag vet om det finns färg och penslar hemma eller om jag måste köpa det. Börjar nog redan i kväll med att ta lös golvlisterna och rengöra dom innan målningen.