Längtar efter värme

Är utled på det här trista kallvädret som bromsar utejobben. Jag vill ha värme så att det går att plantera blomster i utekrukor. Rabatterna är numera nästan helt fyllda av fleråriga växter och kräver bara lite gödsel och värme för att frodas. 
Idag har jag börjat gräva upp några buskar som precis som kärt barn har många namn, Vippslide, Alpslide eller Honungsbuske på grund av doften. Den första är uppgrävd och i morgon tar jag resterande. En häck ska istället planteras för att göra sidan mot grannen lite mer insynsskyddad och ombonad. Inte populärt hos grannen men jag har alltid drömt om en häck och nu jädran ska det bli av. Farstubron är min favoritplats tidiga sommarmorgnar då solen flödar och småfåglarna sjunger och kanske häcken börjar bli tillräckligt hög redan nästan år för att ge känslan jag drömmer om.
Idag var jag också och köpte ekologisk jord till tomatplantorna men jisses så illa jorden luktade, inte kogödsel utan mer som äcklig magsjukespya. Hela växthuset stinker. 
Utetermometern är nära nollgradigt i skrivande stund som närmar sig midnatt. Suck.