I häggdoftens tid

 
 
Underbart väder hela dagen och häggen blommar och sprider väldoft! Har varit utomhus mest hela dagen. Började med att måla fönster och därefter omdressning och snabbt iväg med packad utflyktskorg. Hämtade mina vänner som saknar bil och åkte på utflykt med dem till kära hemgården. Vi gick ner till älven och bänkade oss i solskenet med glittrande vatten och kanadagäss intill. Så ljuvligt! Vi träffade några av mina syskon och det uppskattades verkligen av mina vänner.
Hemma igen fixades en rejäl klätterställning av hönsnät till sockerärtorna och sedan gjorde jag en blixtvisit hos barnbarnen. Klockan är nu 21.30, det är fortfarande soligt och varmt utomhus. Ute i bodan ligger två helt färdigmålade fönster på tork. Två till ska renoveras men sedan är övervåningen klar. Kvar är att måla gaveln. Färg och pensel ligger redo, men först tvätt och skrap. 
Tack vare höftprotesen kan jag jobba på som förr utan att förgås av smärta. Det går inte att med ord beskriva vilken lättnad och hur roligt det är att kunna vara igång med vettiga saker.