Frosseriets våndor

I eftermiddags somnade jag totalt utmattad efter ett 90 minuter långt tandläkarbesök som visserligen inte var smärtsamt, men innan besöket dök min gamla tandläkarskräck upp och gjorde mig spyfärdig av oro. Direkt efter tandläkaren var jag kallad till diabetssköterskan för långsockertest och som befarat skvallrade värdet om den senaste månadens bakfrosseri. Måste försöka ta mig samman då även vågen visade tråkigt feta siffror. Började nyttiga livet med att äta vitlöksdoftande broccolisoppa till middag med hembakt morotsbröd, men sedan spårade det ur ...
I morgon är en ny dag så då ska jag försöka ta mig samman och äta frukost, lunch och middag för att minimera sockersuget. Det får bli under helgerna som jag ägnar mig åt dödssynden frosseri. Håller tummarna för att det ska funka.