Isbjörnsvindar

Brrr vinden drar genom märg och ben hur mycket kläder man än byltar på sig. Glad att hela tomten är vårstädad.
I morse gick jag som vanligt ut för att dricka morgonkaffet medan katterna fick sin dagliga luftning och fick nästan en chock av kylan som slog emot mig. Lillkatten Ida fick nog också sin livs största chock då hon händelsevis reagerade blixtsnabbt och fångade en råtta eller kanske var det en mus. Med råttan/musen i mun gick hon till storkatten Emil och morrade varnande dovt. Han vågade sig ens i närheten av henne. Ida jonglerade med det döda djuret en liten stund men sedan plockade jag bort det. Tack och lov att hon inte började slaska och äta av den. 
 
 
Idag köpte jag en stor burk vitlökspulver som nu är strösslat ner i sorkhålet på min infart. Hoppas att sorken skyr lukten så pass mycket att flyttlasset går snarast. 
 
Har varit till kyrkogården i hembyn tillsammans med syrran och rensat bort ljus som tinat fram. Vi blev så glada när vi såg att påskliljekrukan vi satte dit till påsk fortfarande stod i praktfull blom och fler knoppar var på väg att slå ut.