Innedag

Under natten har snöovädret målat alla hus i kvarteret vita. Det blåser friskt från syd och tung blötsnö har lagt sig som ett bulligt täcke över omgivningen. För min del spelar dagens väder ingen större roll eftersom jag hur som helst hade planerat att städa och arrangera en ny tavelvägg av sådant jag har i mina gömmor.
 
Gårkvällens bollövningar har gett mig en besvärande stel nacke så nu gäller värmande nackkrage. Jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på mina katters bekymrade miner när de såg mig ligga på golvet och kämpa med bolleländet. Bollövningarna är skitjobbiga men säkert effektiva om jag kämpar på i några veckor. För att hålla balansen har mina förtvinade muskler bryskt väckts ur sin törnrosasömn. Det känns.
 
Min  Emil som är född som vildkatt kommer nog aldrig att bli någon knäkatt. För tillfället gäller på sin höjd tre sekunder, men faktiskt stod han i morse av egen vilja en riktigt lång stund med framtassarna i mitt knä. Det är ett framsteg. Däremot ligger han ofta tätt intill, trampar mot mitt ben och spinner gott. Lilla Ida är precis tvärtom och får aldrig nog av mys och kel.