Lördag

Vackervädret försvann lika hastigt som det kom, och i morse valde jag att ligga kvar i sängen med sällskap av ljudboken Öster om Heden av Viveca Lärn. Tyvärr somnade jag om precis under en utflykt till masaibyn i mörkaste Afrika. Trots att jag råkade slumra till anser jag att den är riktigt hörvärd.
Vid lunchtid knackade det på dörren och jag fick kaffesällskap. Därefter åkte jag iväg till brorsan i hembyn, men tog först en sväng förbi GK:s för att se om de hade något frestande. Självklart fanns det en hel del, men jag åkte därifrån med blompinnar till luktärterna och plasthandskar. Det senare, alltså plasthandskar av engångsmodell, har en strykande åtgång i mitt hus. De är bland annat superbra till den dagliga rengöringen av kattlådan.
Nu väntar ryggläge framför teven och sedan fortsätter besöket i masaibyn.