Tristväder

Den här helgen har verkligen bjudit på ett gråtrist väder som lätt släcker de mest bejakande livsandarna. Själv har jag precis överlevt trots två decimeter blötsnö. Passade på att förgylla tillvaron genom att besöka min yngste bror hela två gånger. Idag tillsammans med syrran och hennes gubbe.
I kväll precis innan solnedgång skingrades molnen och nu håller jag tummarna för att det blir klart väder i morgon. Vid jultid började jag käka D-vitaminer och vips försvann de torra kliande fläckarna på min kropp. För några veckor sedan var vitaminburken tom och jag bestämde att kroppen själv får bilda D-vitamin från solljuset. Nä, det har inte alls funkat för nu ser jag ut som om katten använt mig som klösbräda.
I eftermiddags kom sonen med familj plus en vissen hund som kom direkt från veterinären. Hunden hade olyckligtvis råkat hitta ett paket Panodil och förmodligen fått i sig några tabletter. Hon fick kräkmedel, kol och allehanda medikament för att inte få skador.
Vi människor åt älg och hasselbackare plus glass och hallon till efterrätt. Gott tack vare att vännen delat med sig av ett kockknep.