Musik hela dagen


Åkte tidigt i morse mot Kulturens hus i Luleå och norrbottensmusikens programpresentation. Som vanligt bjöds det på delikatesser för både öron och mage. Egentligen känner jag mig inte hemma i kulturkretsarna. Vet inte varför, men så är det. Det är i alla fall solklart vilka föreställningar jag ska beställa till för- och grundskolan. Samtidigt som syftet är att våra skolungdomar ska få stifta bekantskap med olika sorters musik vill jag att de ska gilla det som bjuds, men tyvärr går det inte alltid att förena detta. Det finns mycket att önska när det gäller kulturutbudet till våra ungdomar.

Lunchen kastade jag i mig så pass fort att den kom upp igen. Så går det när man är gastric bypass opererad och har för bråttom. Anledningen till brådskan var att hinna shoppa loss. Hittade inga dansskor. Får väl nöta på mina gamla á la tant som minsann inte kan anklagas för att vara välanvända. Hittade inte heller någon tunika som stämde med vad jag tänkt mig. Däremot köpte jag små pärlörhängen för några tior.

Det är så skönt att det är fredag i morgon och äntligen helg igen. Nu ryggläge och vila nacke och axlar.