Middagsgäster och second hand fynd

Dagen började skönt med rejäl sovmorgon, vilket inte hör till vanligheterna numera. Väldigt skönt. Temperaturen visade på femton plus och det var varmaste dagen på ett tag så jag och kissen tog en liten tomenruntpromenad innan jag åkte iväg till sonen. Där blev det bestämt att jag skulle bjuda på middag vilket passade utmärkt då jag hade en del förberett så det var bara att svänga förbi affären på hemvägen och komplettera med några ingredienser.
Middagen blev riktigt god så jag känner mig nöjd. Alla åt med god aptit. Lagom till desserten kom dottern med ena barnbarnet så kusinerna fick en rolig lekstund tillsammans. Det är lycka.

Helgen har gått så snabbt. Fattar inte hur det är möjligt. I morgon jobb. Suck. Är så less på jobbet, eller egentligen är det kommunens kryptiska personalpolitik som är förödande för arbetsglädjen. Är det inte pest så är det kolera. Det finns en gräns och där står jag nu. Beslutsam som aldrig förr. Det blir fattigt men jag får väl annonsera ut att nödhjälpssändningar mottages med tacksamhet. Både garderobs- och frysrensningar. Idag fick jag en säck med kläder från någon som jag inte känner och där fanns två par långbyxor, en skjorta och några tröjor som passade perfekt. Säcken får nu vandra vidare till andra som kan tänka sig att använda second hand plagg.

Nu väntar en överfull tvättkorg. Sedan god natt. Är trött.