Bra lördag

 

1965. Min kompis och jag samt lillbrorsan som passade på att äta lite jord från blomkrukan medan pappa fotograferade oss.

I morse blev jag hämtad för vidare färd mot Torneå/Haparanda av min barndomsvän och hennes dotter. Solen lyste vår färd längs guldlövskantade E4:an. En riktigt fin höstdag med andra ord.
Det är inte ofta jag shoppar i så maklig takt som idag. Riktigt roligt. Jag hittade äntligen dansskor på rea som jag hoppas ska bli sköna. Om det sedan blir någon dans får framtiden utvisa. Som final bjöd min vän på middag inklusive vin på kinarestaurangen. Det var mycket gott och vinet hamnade där det skulle. Vi har skrattat och surrat och jag känner mig helnöjd med dagen. Goda vänner är verkligen ovärderliga.

Den senaste tiden har varit slitig på flera sätt och den här fina dagen var balsam i livets oreda.
Jag hade en konstig dröm i natt, en dröm där jag satt i publiken på Allsång på skansen. Och nej jag sjöng inte, men jag höll på att bli utsatt för något pinsamt. Känslan är välbekant. Inser att jag måste bli bättre på att sätta gränser. Gränser i verkliga livet.

Nu ska jag slappa och njuta av stillheten. Älskar helger!