Måndag



Dagen bjöd på skön sol och kall blåst. Jag hann inte till soptippen med mitt överfulla släp. När jag kom hem från jobbet hade mr x åkt iväg med en kompis och tippen skulle stänga om en knapp halvtimme så jag hann helt enkelt inte dit. Får ta det i morgon i stället. Däremot har jag varit ute många timmar och krattat och surrat med grannarna. På våren tinar vi fram och umgås mellan buskarnas risiga grenar. Tack och lov har jag riktigt fina grannar som alla bott här lika länge som jag. Alltså i 35 år. Inte konstigt att buskarna är risiga och att träden blivit så höga att de skuggar solen. Åren har inte gått spårlöst förbi oss själva heller. Kissen har jagat humlor som han ätit upp. Han älskar att vara ute och det skär lite i mitt hjärta att jag berövar honom alla jaktupplevelser som han annars skulle få. Samtidigt skyddas han från alla farligheter som väntar ute i det fria.

Det blev också en simtur med Maria. Nyttigt och nödvändigt men vattnet var lite väl kallt, för att inte tala om duschrummet. Svinkallt. I gengäld brassade jag på i bastun så jag trodde att glasögonen skulle smälta.

Det har väl inte hänt så mycket mer idag. Man kan väl säga att det varit en typisk måndag. Nu väntar en stund i soffan framför teven.

Må så gott alla kära vänner!