Hyfsad dag

Tog en rejäl sovmorgon i tron att det fortfarande spöregnade. När kissen väckte mig med sina jamanden och jag upptäckte att till och med solen sken så strartade "att göra agendan" direkt i mitt huvud. Insåg att att det var en hel del att göra, och nu sitter jag här och vet inte riktigt var jag ska börja. Ute eller inne. Kanske det blir ute. Sedan, om jag har ork kvar ska jag förminska ett felköpt påslakan som råkade vara för ett dubbeltäcke. När jag lika har framme symaskinen borde jag sy gardinerna som ligger och väntar färdigklippta (i två år).Det tar inte lång stund när man väl är i gång. Jag har en alldeles för stor vana att skjuta saker framför mig. Ibland bildas jätteberg som tar kraften ur mig vid blotta tanken. Just nu känns det som ett helt bergsmassiv.

Våran kisse är duktig. Han har en liten folieboll som han gillar att leka med och som han hämtar och kommer tillbaka med för att man ska kasta iväg den igen. Han har lite hundtakter i sig våran Emil.

Senare på kvällen:
Ja det blev utejobb idag. Har lastat alla säckar på nysläpet, krattat runt buskar och i rabatter, sågat grenar, varit och druckit kaffe hos grannen, haft hand om barnbarnen några timmar. Nu är jag nyduschad, trött och ganska nöjd med dagen.

När jag var och drack kaffe och mumsade på nybakta vaniljdoftande bullar hos grannen råkade kissen krypa ur kopplet. Jag fick hjärtat i halsgropen när jag såg det blåa kopplet ligga tomt i gräset och rusade genast runt och sökte. Tack och lov satt han under bron och kom snällt fram när jag lockade med kattgodis.

Barnbarnen kom hit och åt middag medan föräldrarna var och firade sin ettåriga bröllopsdag på kinarestaurangen. Jag bjöd på makaroner, bacon och korv. Glass med chokladsås till efterrätt. De tyckte det var jättegott. Själv drack jag en mugg lättyoghurt. Gillar inte pasta och inte korv heller för den delen.

En bra helg är slut. Nu väntar fem dagars jobb. Gäsp!

Ha det gott kära vänner!