Hektisk dag

Började dagen med två trolleridansteaterföreställningar som jag arrangerat för barn 2-5 år. De var så söta när de tultade ut ur bussarna. För många var nog bussfärden en större upplevelse än teatern även om den också var jättebra. En liten rundkindad gosse ville upp i min famn och han var så gosig så jag överskjöldes brutalt av en stark babyläntan. I ett förvirrat ögonblick fanns inte tonårstid och andra problem i min sinnesvärd. Tack och lov varade babyruset bara några ögonblick. I och för sig är den längtan riskfri numera, men ändå häftigt att få uppleva känslan igen.

Har kollat upp priser på bilsläp idag och på torsdag ska det köpas. En stege också så jag kan rensa hängrännorna. Det är många år sedan sist.

Efter middagen tog jag tag i garagestädningen och åkte till återvinningen med en fullproppad bil. Nu är bilen fylld igen med sånt som jag måste till soptippen med. Det är så skönt att rensa bort skräp. När jag lika hade ångan uppe krattade jag klart på framsidan av huset. Nu värker nacken och jag ska gå och ta en värktablett innan jag sjunker ner i nysoffan under en filt.

Kram alla kära vänner!