Frysboxrensning och blomsterdrömmar

 
Idag har jag småstädat lite och därefter haft en trevlig pratstund med kaffegäster. Det känns så himla skönt att ljuset är på väg tillbaka och att vi går mot en allt ljusare framtid många månader framåt. Jag kommer på mig själv allt oftare med att tänka på blommor, både inomhus och utomhus. I dagdrömmarna ser jag frodiga rabatter och en tät och ombonande häck runt min tomt. Egentligen har mina gamla syrener skjutit massor av småplantor som jag skulle kunna gräva upp och plantera på den sidan av tomten som jag vill ha mer avgränsad. Men om mina drömmar ska förverkligas bör jag nog börja styrketräna rätt så snart.
 
Städade frysboxen häromdagen och insåg att jag har både färdiglagad mat i portionsförpackningar och en hel del kött, fisk och fågel som behöver ätas upp. Bestämde mig för att äta ur frysen januari månad ut. Det finns godsaker också som bär av flera slag, glass och bröd så jag lär inte lida någon nöd. Idag äter jag kålpudding. Mycket smakligt. Har också kokat en stor laddning lättsockrad hallonsylt. Mycket gott till morgonfil och glass. 
Frysboxar blir lätt röriga och kräver att man håller god ordning vilket jag inte har haft. Borde nog ha köpt ett frysskåp istället men det blev box på grund av att den blev billigare i drift men som sagt mycket sämre överblick.