Fortsatt kyligt

 
 
Rökpelarna från grannarnas vedeldning bolmar rakt upp mot himlen och termometern visar -25°C. Inomhus är det hyfsat skönt då jag höjt graderna på elementen. Man får göra det bästa av situationen och passa på att pyssla med inomhusjobb. Funderar på gardinfållningen som fortfarande ligger och väntar. Egentligen finns det hur mycket som helst att ta tag i men jag har ju mina berg att bestiga innan det blir av. Irriterande att jag är så förbaskat trögstartad. Började dagen med en välbehövlig dusch och därefter rengjordes kattlådorna och nu sitter jag här vid datorn och skriver det som i stunden rör sig i mitt huvud.
Att skriva är verkligen något jag gillar och jag har skrivit åtskilliga spaltmeter text som handlar om minnen och det som rört vid mitt liv på olika sätt. Minnet lär för övrigt vara det enda paradis som vi inte kan bli förvisade ifrån. 
Det här med att vara storasyster i en stor syskonskara har sina sidor och där finns massor att skriva om. För en storasyster är det ingen idé att spela liten och gullig då hon får mer bekräftelse av föräldrarna genom att vara duktig och ansvarstagande, Ja det är vad förståsigpåare anser och det stämmer nog bra.