Farmorsdag

 
 
Idag har jag varit farmor till skollediga barnbarn. De ville åka österut och då gjorde vi det. Vi började med att köpa kattmat på Lidl, sedan lunchfika på Sub way därefter fortsatte vi till Ikea och Ica Maxi där jag lämnade tillbaka ett inköp som jag ångrat. Jag handlade bara några billiga orkidéer och ett par paket smör som är rejält billigare i grannlandet. Det bästa förutom att umgås med barnen var att under tiden tinade min nedisade bil i Rajalas garage och blev mindre kylskåpsaktig att styra. Vi såg både renar, sol och klarblå himmel. Härligt, fast renar var dessvärre på vägen.
Barnbarnen ville att vi skulle laga mat tillsammans och så blev det också. Vi gjorde palt och knaperstekt och välkryddad köttfärs. Länge sedan jag åt palt så det smakade riktigt gott.
I morgon väntar nya trevligheter.