En present dagsljus

 
 
 
Igår var jag på kafé och hade trevligt med en väninna. Fick en förtida födelsedagspresent bestående av en dagsljuslampa i behändigt format som lyser rejält med vitt och starkt sken. Verkligen något som jag länge har pratat om att skaffa som hjälp under vinterhalvåret. Det känns som att kroppen suger in ljuset som om den vore ett torrt läskpapper. Jag kan till exempel enkelt tanka ljus medan jag diskar eller gör något annat där jag är nära ljuset en stund. 
 
Månadens räkningar är betalda och tvättmaskinen har snurrat i många timmar. Det som inte var så bra är att jag trots bakförbud har bakat kakor. Förpassade dessa snabbt till frysen och kände mig enormt nöjd med att bara ha smakat en enda men så några timmar senare när kakorna var frysta gick mina ben ut till frysboxen och mina händer tog upp två kakor och ja hur det gick sedan kan ni som känner mig räkna ut. Kan nämna att jag hade tur att inga tänder gick av.