Dags för lite lugn och ro

Gillar inte att bli fotad.
 
Jisses vad jag har rantat de senaste dagarna. Idag var syrran och jag på en dagslång utfärd. Kom hem med en blomma till fönsterbrädan och ett riktigt reafynd nämligen en vit fleccetröja för nittionio kronor. Utöver det hade vi trevligt och lunchade gott. Idag blev det skaldjur och därefter smaskade vi på två bakverk som vi delar på mitten så att vi får smaka av båda sorterna. 
 
Jag har en otroligt bra egenskap när det gäller att gömma viktiga saker så att de inte ska bli stulna när jag till exempel åker bort men kruxet är att jag oftast får vända ut och in på huset för att sedan hitta det jag gömt. Idag resulterade sökandet i att jag samtidigt passade på att städa bland pappren i mitt datarum. Stor lättnad när det gömda hittades. Mitt minne när det gäller gömda saker är ingen begynnande demens utan har följt mig hela livet. Mina exmän har till exempel varit synnerligen frustrerade över husnycklar som gömts och glömts på  så kallade säkra ställen ...