Snuvigt

Idag rinner näsan, huvudet dunkar lite lätt och ögonen känns svullna och trötta men en högst normal biverkan när man träffat snuviga småttingar. Egentligen hade jag planerat en träff här hemma med vänner under helgen men kände redan igår av brist på ork så vi bestämde istället att gå ut på restaurang om någon dag.
Dagen har varit vacker men temperaturen håller sig under tjugo grader så jag har bara varit ut några minuter för att mata småfåglarna med lite torrt bröd. I övrigt har jag legat lågt och knappat mellan teveprogram utan risk för att råka hamna i något nyhetsprogram som visar bilder från polska köttskandalen. Det är fruktansvärt. Även om det sjuka köttet påstås ha hamnat på några restauranger i stockholmstrakten är det ingen som vet om det händer lite då och då att sjukt och rent av farligt kött har hamnat på bordet i våra förskolor, skolor, sjukhus och äldreboenden. Jag har för mig att det i min kommun serveras polskt kött. Själv köper jag bara svenskt kött men är ibland osäker på om jag blir lurad.