Pustar ut

Blev glatt överraskad och lättad när jag kunde konstatera att det "bara" är femton grader kallt i morse. För mig är det pressande både fysiskt och psykiskt när det blir jättekallt. Oroar mig för huset ifall elströmmen skulle försvinna plus att elräkningens belopp under de kalla månaderna uppgår till halva pensionen. När jag är ensam hemma sänker jag värmen många grader och klär mig istället i flera lager men när det kommer besök som jag vet om brukar jag höja åtminstone i köket intill köksbordet. 
 
De senaste kalldagarna har jag ägnat åt att göra ett antal årsredovisningar klara. Det är ett petjobb som kräver koll på vartenda öre. Igår hade jag borta 58 öre och jag gick igenom vartenda verifikat gång efter gång till dess att ögonen kändes som ömmande tennisbollar. Jag visste att de fanns någonstans och till sist hittade jag dom rackarna och vips stämde debet och kredit. Enorm lättnad!