Lördag

 
 
I morse virvlade stora snöflingor i luften och utetermometern hade krupit upp nära tio grader. Nu mitt på dagen strålar solen och nysnön glittrar som diamantbeströdd. Varit utomhus en stund och skyfflat undan snön. Själv är jag kanonförkyld och seg som gamla kolaremmar. Vill mycket men orken tryter. Funderar på att baka semlor.
 
Lyssnar just nu på en sann histora Lämnad att dö av Javiera Munoz. Fruktansvärt tragisk men likväl är det många kvinnor som aldrig tar sig ut ur misshandlarrelationer och om de försöker ta sig ur får de inte det stöd som samhället påstår sig kunna erbjuda. Författaren uppmanar vänner och grannar som känner till att någon misshandlas att bry sig och att agera. Själv känner jag för närvarande ingen som jag kan tänka mig blir misshandlad men man vet aldrig vad som pågår inom hemmets fyra väggar. Det är väl där som den värsta fysiska och psykiska misshandeln pågår.