Höstgöra

 
 
Sitter här i arla morgonstund precis när solen kysser de högsta trädtopparna. Ser ut att bli en fin dag även idag. För min del ska fönsterputsning fortsätta med sidan av huset som är solfri på tidig förmiddag. Vägbyggnationerna under hela sommaren alldeles nedanför mitt hus har lagt ett gruslager på fönstren så det krävs rejält med vatten för att få dom blänkande rena. Jag brukar inte använda putsmedel men denna gång avslutar jag tvättandet med ett litet sprut och luddfritt hushållspapper. Hos mig har det alltid varit randigt och luddigt vilken teknik jag än har använt. 
 
Även om det fortfarande är skönt utomhus har jag börjat göra höst i rabatterna men tidigare i eftermiddags gick luften ur mig totalt och jag stapplade in på ömma fötter i riktning mot druvsockerförpackningen för att snabbt höja blodsockernivån. Fötter och fingrar är min akilleshäl. För tillfället är det två fingrar som liksom låser sig och är högst ovilliga att böja sig. Ont är det också men jag ger inte upp om jag så måste krypa runt på tomten. 
 
Nu har jag tagit helg, duschat och är på väg för att köpa en hamburgare och därefter ska jag ladda inför morgondagens valarbete.