Ett rött hjärta

Häromdagen var jag och förtidsröstade tillsammans med syrran och mina två huvudmän. På valdagen ska jag jobba som röstmottagare från tidig morgon till sena natten och därför känns det skönt att ha gjort bort sin egen medborgeliga plikt. Det lär bli en rysare innan valresultatet är klart. Jag bävar.
 
För mig är det ofattbart att kanske någon i min bekantskapskrets kan tänka sig att rösta på partierna som ligger längst ut på högerkanten som sd och moderaterna. Helt ofattbart speciellt vad gäller kvinnofientliga sverigedemokraterna som enligt mig är ett nazistparti. Det verkar som att många har glömt att Hitler kom till makten via ett demokratiskt val och vad som hände sedan vet vi alla. Historien kan upprepa sig. Ve och fasa.  Mina erfarenheter av de personer som lyfter fram sd som något bra är att de har en sak gemensamt och det är att de hatar invandrare och att de lägger all skuld för sveriges problem på invandringen och vad den kostar oss just nu. Jag tycker också¨att det är konstigt att så få talar om de rikaste svenskarna som fifflar och smiter undan skatt och placerar sina pengar i skatteparadis. De personerna är riktigt otäcka parasiter och den skatt de smiter undan med uppgår till betydligt mer än vad invandringen kostar. Ja usch det går att skriva hur mycket som helst om de olika partiernas för och nackdelar men för mig är solidariet något väldigt fint så det var lätt att välja röstsedlar.