Torsdagsgöra

 
 
I morse nosade jag mig till något riktigt illaluktande för att inte säga stinkande och fann det i duschens golvbrunn. Tycker att jag rengör avloppen ganska ofta men tydligen inte tillräckligt ofta. Ruttnande hår är verkligen äckligt. Tack och lov för skyddshandskar och en gammal diskborste plus en rejäl skvätt av miljöovänligt klorin.
 
Idag var vädret hyfsat, dock blött, och jag tog några tag med lövkrattan. Jag har lite väl mycket som snurrar runt och pockar på i hjärnkontoret och då blir jag stundom liksom handlingsförlamad. Nu har jag enligt läkarordination kollat mitt blodtryck tre gånger per dag under cirka tio dagar och det är inte så illa som befarat dock lite högt speciellt på förmiddagarna och det är väl därför som jag oftast vaknar med huvudvärk.
 
Efter lunch åkte syrran och jag iväg på en liten shoppingtur med paus för gofika. Jag inhandlade bland annat en hink vit målarfärg avsett för våtutrymmen och därmed är jag ett steg närmare badrumsuppfräschning. Kanske börjar jag med spackling och dyligt under helgen. Spännande!